اﺳﺘﺮاﺗﮋي ﻫﺎي ﺷﺮﮐﺖ ملی مهندسی و ساختمان نفت ايران
اﺳﺘﺮاﺗﮋي ﻫﺎي ﺷﺮﮐﺖ ملی مهندسی و ساختمان نفت ايران در ﺣﻮزه دوﻟﺖ اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺣﻮزه ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و راﻫﺒﺮي: اﺳﺘﺮاﺗﮋي -1 ﺑﺮرﺳﯽ و ﺑﻬﺒﻮد ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎي ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ و ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ درون ﺷﺮﮐﺖ، ارﺗﻘﺎي ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﺑﻬﺮه وري، ﺑﻬﺒﻮد ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎي ارﺗﺒﺎﻃﯽ و ارﺗﺒﺎﻃﺎت داﺧﻠﯽ و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﻣﻮارد زﯾﺮ: • ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎي ﮐﻠﯿﺪي ﺷﺮﮐﺖ و اوﻟﻮﯾﺖﺑﻨﺪي آﻧﻬﺎ ﺑﺮاي ﺑﻬﺒﻮد • اﺳﺘﻘﺮار روﯾﮑﺮدﻫﺎي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ Sigma Six ﯾﺎSigma Six Lean • ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻫﻤﮑﺎري و ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﯿﻦ واﺣﺪﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺷﺮﮐﺖ • اﯾﺠﺎد ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺑﻬﺒﻮد ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺧﺪﻣﺎت ﺷﺮﮐﺖ ملی مهندسی و ساختمان نفت ايران ﺑﻪ ﺷﻬﺮوﻧﺪان، ﮐﺴﺐ و ﮐﺎرﻫﺎ و ﺳﺎﯾﺮ دﺳﺘﮕﺎه اﺳﺘﺮاﺗﮋي -2 ارﺗﻘﺎي ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﺑﻬﺮه وري ﻫﺎي اﺟﺮاﯾﯽ ﺑﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﻣﻮارد زﯾﺮ: • ﻃﺮاﺣﯽ و ﭘﯿﺎدهﺳﺎزي ﺧﺪﻣﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺟﺪﯾﺪ و ﻧﻮآوراﻧﻪ • ﺗﺴﻬﯿﻞ دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺑﺮاي ﺷﻬﺮوﻧﺪان و ﮐﺴﺐ و ﮐﺎرﻫﺎ • ارﺗﻘﺎي ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﮐﺎراﯾﯽ ﺧﺪﻣﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﻣﻮﺟﻮد در ﺷﺮﮐﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋي -3 اﺳﺘﻘﺮار ﭼﺎرﭼﻮب ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﻓﻨﺎوري اﻃﻼﻋﺎت وارﺗﺒﺎﻃﺎت (ITIL) ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ، آﻣﻮزش و ﻓﺮﻫﻨﮕﺴﺎزي: اﺳﺘﺮاﺗﮋي-4 ﺗﻘﻮﯾﺖ و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ در ﺣﻮزه دوﻟﺖ اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ و اﻓﺰاﯾﺶ ﺳﻄﺢ آﮔﺎﻫﯽ و داﻧﺶ ﻓﻨﯽ ﭘﺮﺳﻨﻞ ﻓﻨﯽ، ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن و ﻣﺪﯾﺮان ﺑﺎ ﺑﺮﮔﺰاري دوره ﻫﺎي آﻣﻮزﺷﯽ ﺗﺨﺼﺼﯽ و ﭘﯿﺎده ﺳﺎزي ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎي ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﻣﺮﺗﺒﻂ اﺳﺘﺮاﺗﮋي-5 اﯾﺠﺎد ﯾﮏ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﯾﺎدﮔﯿﺮي و ﻧﻮآوري در ﺟﻬﺖ اﻓﺰاﯾﺶ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از آﻣﻮزشﻫﺎﯾﯽ در زﻣﯿﻨﻪ ﻫﻤﮑﺎري و ﺗﯿﻢﺑﻨﺪي، رﺷﺪ ﺣﺮﻓﻪاي و ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزي ﮐﺎرﮐﻨﺎن و اراﺋﻪ ﭘﺎداش و اﻧﮕﯿﺰهﺑﺨﺸﯽ اﺳﺘﺮاﺗﮋي -6 اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺸﺎوران و ﭘﯿﻤﺎﻧﮑﺎران ﻣﺠﺮب و داراي رﺗﺒﻪ در ﺣﻮزه ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر و تخصص ICT سازمان اﺳﺘﺮاﺗﮋي -7 ﺷﻔﺎﻓﯿﺖ و ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ اﻃﻼعرﺳﺎﻧﯽ و آﮔﺎهﺳﺎزي ﮐﺎرﮐﻨﺎن و ذﯾﻨﻔﻌﺎن ﺑﯿﺮوﻧﯽ در ﺧﺼﻮص ﻗﻮاﻧﯿﻦ و ﻣﻘﺮرات،ﻧﺤﻮه ﺗﻌﺎﻣﻼت، ﻧﺤﻮه اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت و اﯾﺠﺎد ﺳﺎزوﮐﺎرﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮاي درﯾﺎﻓﺖ ﺑﺎزﺧﻮرد از ﮐﺎرﮐﻨﺎن و ذﯾﻨﻔﻌﺎن ﺑﯿﺮوﻧﯽ اﺳﺘﺮاﺗﮋي -8 ﺗﺪوﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آﮔﺎهﺳﺎزي و ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ در ﺟﻬﺖ اﻣﻨﯿﺖ اﻃﻼﻋﺎت ﺳﺎزﻣﺎن ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎي ﮐﺎرﺑﺮدي و ﺧﺪﻣﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ: اﺳﺘﺮاﺗﮋي -9 ﻣﮑﺎﻧﯿﺰه ﻧﻤﻮدن و ﻫﻮﺷﻤﻨﺪﺳﺎزي ﮐﻠﯿﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﺷﺮﮐﺖ ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران اﺳﺘﺮاﺗﮋي -10 ﺑﻬﺒﻮد و ﺑﻬﯿﻨﻪﺳﺎزي ﺳﯿﺴﺘﻤﻬﺎي ﻣﻮﺟﻮد در راﺳﺘﺎي ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪﺳﺎزي اﻃﻼﻋﺎت و ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎ، اﺳﺘﺎﻧﺪاردﺳﺎزي روشﻫﺎ و ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎ، اﯾﺠﺎد ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎي ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ اﺑﺮي و اﺳﺘﻔﺎده از ﻓﻨﺎوريﻫﺎي ﻧﻮﯾﻦ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﻮش ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ اﺷﯿﺎ اﺳﺘﺮاﺗﮋي -11 ﺑﻬﺒﻮد ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﻧﻮآوري ﺧﺪﻣﺎت و ﺳﺮوﯾﺲﻫﺎ و ﺗﻮزﯾﻊ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ و ﻋﺎدﻻﻧﻪ آﻧﻬﺎ در ﺳﻄﺢ ﮐﺸﻮر ﺑﺮاي ﺗﻤﺎﻣﯽ ذﯾﻨﻔﻌﺎن اﺳﺘﺮاﺗﮋي-12 ارﺗﻘﺎء ﻣﺴﺘﻤﺮ ﻓﻨﯽ و ﮐﯿﻔﯽ ﭘﺮﺗﺎل ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و ﭘﻨﺠﺮه ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﺧﺪﻣﺎت ﺷﺮﮐﺖ و ارزﯾﺎﺑﯽ و ﭘﺎﯾﺶ ﺧﺪﻣﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺷﺮﮐﺖ زﯾﺮﺳﺎﺧﺖ ﻓﻨﯽ: اﺳﺘﺮاﺗﮋي -13 اﯾﺠﺎد، ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﻧﮕﻬﺪاري ﺷﺒﮑﻪﻫﺎي اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ و ﻣﺮﮐﺰ داده اﺳﺘﺮاﺗﮋي -14 اﺗﺼﺎل ﺑﻪ ﺷﺒﮑﻪ ﻣﻠﯽ اﻃﻼﻋﺎت و ﭘﯿﺎده ﺳﺎزي ﮐﻠﯿﻪ وب ﺳﺮوﯾﺴﻬﺎي ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز در ﺑﺴﺘﺮ GSB و PGSB در راﺳﺘﺎي اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽﻧﻤﻮدن ﮐﻠﯿﻪ ﺗﻌﺎﻣﻼت و اﺳﺘﻌﻼﻣﺎت ﺑﯿﻦ دﺳﺘﮕﺎﻫﯽ اﺳﺘﺮاﺗﮋي -15 ارﺗﻘﺎء دﺳﺘﺮس ﭘﺬﯾﺮي ﭘﺮﺗﺎل ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺷﺮﮐﺖ)ﺑﯿﺶ از 99 درﺻﺪ( اﺳﺘﺮاﺗﮋي -16 ﺗﺪوﯾﻦ و ﭘﯿﺎدهﺳﺎزي ﭼﺎرﭼﻮب و اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻣﻄﻠﻮب ﺟﻬﺖ ﺗﺎﻣﯿﻦ، ﺗﺠﻬﯿﺰ، ﺗﺨﺼﯿﺺ و ارﺗﻘﺎء ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮﻫﺎ ﺑﺮاي ﺳﻄﻮح ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮐﺎرﺑﺮي و ﺑﮑﺎرﮔﯿﺮي روشﻫﺎي ﺗﺨﺼﯿﺺ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻧﻮﯾﻦ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ PC ﻫﺎ و ﺳﺨﺖ اﻓﺰارﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ اﺳﺘﺮاﺗﮋي -17 راه اﻧﺪازي و اﺟﺮاي ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺟﺎﻣﻊ اﻣﻨﯿﺖ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎي اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ و ﺳﻨﺪ ﻣﻠﯽ ﮐﺸﻮر اﺳﺘﺮاﺗﮋي -18 ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﻄﻠﻮب اﻣﻨﯿﺖ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺪاوم ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر ﺣﯿﺎﺗﯽ ﺳﺎزﻣﺎن و آﻣﺎدﮔﯽ در ﺟﻬﺖ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺣﻮادث اﻣﻨﯿﺖ اﻃﻼﻋﺎت و رﻋﺎﯾﺖ اﺻﻮل ﭘﺪاﻓﻨﺪ ﻏﯿﺮﻋﺎﻣﻞ در ﺣﻮزه ﻓﻨﺎوري اﻃﻼﻋﺎت اﺳﺘﺮاﺗﮋي -19 اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻬﯿﻨﻪ از ﺗﺠﻬﯿﺰات و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺑﻮﻣﯽ ﮐﺸﻮر اﺳﺘﺮاﺗﮋي -20 اﻋﻤﺎل ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎي ﺑﺮونﺳﭙﺎري ﺟﻬﺖ ﺗﺎﻣﯿﻦ، ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺷﺒﮑﻪ، ﺳﺨﺖاﻓﺰار و ﻧﺮم اﻓﺰار و ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ