× تغییر رنگ زمینه



تغییر اندازه فونت
آ+ آ-

تغییر نوع فونت
فونت Tahoma فونت B Nazanin تغییر رنگ فونت


پیش فرض
مشاهده خبر
بازدید میدانی سرپرست شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران از پروژه خط لوله۲۶ اینچ بندرعباس-رفسنجان؛

گامی بزرگ به سوی افزایش ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، مهندس محمد مشکین فام، سرپرست این شرکت به همراه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مجریان طرح و مدیران و معاونین پالایشگاه ستاره خلیج فارس از مرکز مهرآران و محوطه خط لوله۲۶ اینچ بندرعباس-رفسنجان بازدید میدانی به عمل آوردند. 

در این بازدید، آخرین وضعیت بهره‌برداری خط جدید مورد بررسی قرار گرفت. این بازدید از روز دوشنبه ۲ مهرماه ۱۴۰۳ لغایت چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳ انجام شد.

مهندس مشکین فام در حاشیه این بازدید، ضمن ابراز رضایت از پیشرفت قابل توجه پروژه، بر اهمیت بهره‌برداری زودهنگام از این خط لوله تأکید کرد و دستورات لازم جهت تسریع در روند اجرایی پروژه را صادر نمود.

با افتتاح این خط لوله ۴۵۵ کیلومتری، ظرفیت انتقال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه فراورده تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مرکز کشور فراهم می‌شود. همچنین، با افتتاح این خط روزانه ۴۸ میلیون لیتر به ظرفیت انتقال فرآورده کشور افزوده می‌شود که با احتساب ظرفیت خط ۲۶ اینچ موجود امکان انتقال روزانه ۹۶ میلیون لیتر فرآورده از مبادی تولید بندرعباس به مناطق مرکزی و شمال کشور فراهم می‌آید.

این طرح به دلیل وسعت ابعاد پروژه و به منظور تسریع در عملیات اجرایی و صرفه‌جویی در زمان به چهار پروژه شامل گستره یک، پروژه احداث خط لوله بندرعباس تا مهرآران، گستره ۲، پروژه احداث خط لوله مهرآران تا رفسنجان به همراه انشعاب خط لوله سیرجان، پروژه احداث تلمبه خانه‌ها و پایان‌های مسیر و پروژه احداث خطوط انتقال برق و پست‌های فشار قوی تقسیم شد. در این بازدید با حضور مجریان پروژه‌ها، طول مسیر مورد بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است که خط لوله ۲۶ اینچ بندرعباس-رفسنجان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های صنعت نفت کشور است که با هدف افزایش ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی و بهبود تأمین سوخت مناطق مرکزی کشور در حال اجرا می‌باشد. 

 

تاریخ خبر : 1403/07/07
منبع خبر : روابط عمومی
تاریخ آخرین به روزرسانی صفحه : ۱۴۰۳/۰۷/۲۸