×
تغییر رنگ زمینه
تغییر اندازه فونت
آ+
آ-
تغییر نوع فونت
فونت Tahoma
فونت B Nazanin
تغییر رنگ فونت
پیش فرض
Skip to content
صفحه اصلی
معرفی شرکت
پیام مدیر عامل
سیمای شرکت
چشم انداز و فعالیت
رویکردها و زمینه های تخصص
خط مشی
نمودار سازمانی و معرفی مدیران
نمودار سازمانی
معرفی مدیران
منشور اخلاقی
گواهی نامه ها و افتخارات
طرح ها و پروژه ها
طرح های پالایشگاهی
طرح های جدید
طرح های خطوط لوله و تلمبه خانه ها
طرح های مقاوم سازی
طرح های تحویل موقت
سوابق و تجارب
پراکندگی طرح ها و پروژه ها در نقشه جغرافیایی
توسعه پایدار
بهداشت ، ایمنی و محیط زیست
دستور العمل های HSE
پوستر های HSE
بروشور های HSE
کتابچه های آموزشی ایمن
کتابچه های آموزشی بهداشت
کتابچه های آموزشی محیط زیست
کتابچه های پدافند غیر عامل
پژوهش و فناوری
دستور العمل ها و فرم ها HSE
سیستم های سازمانی
سیستم مدیریت کیفیت
مدیریت دانش
مدل تعالی سازمانی EFQM
برنامه ریزی استراتژی
آموزش
خبر و رسانه
اخبار
گالری عکس
گالری فیلم
کاتالوگ
آگهی ها
میز خدمت
میز خدمت الکترونیکی
خدمات درون سازمانی
صورتحساب شاغلین
صورتحساب بازنشستگان
خدمات دولت الکترونیک وزارت نفت
طرح گسترش خدمات درمان غیرمستقیم
پست الکترونیک شرکت
منابع کالا
سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد)
سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
مرکز اسناد صنعت نفت
پایگاه اطلاعات قراردادهای کشور
دبیرخانه همایش
دبیرخانه همایش مهندسی و هوش مصنوعی
تماس با ما
ارتباط با مدیر عامل
ارتباط با واحد حراست
ارتباط باواحد روابط عمومی
ارتباط با ما
مشاهده خبر
گفتگو با آقای علیاصغر سالمی، مدیر اداری و آموزش شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در هفته دولت
مدیریت اداری و آموزش
■ لطفا ابتدا زیرمجموعه مدیریت اداری و آموزش را معرفی فرمایید. □ این امور از ۵ زیرمجموعه که از قبل وجود داشته تشکیل شده که عبارتند از واحد امور کارکنان، واحد خدمات اداری و اجتماعی، واحد روابط کار و مددکاری، واحد آموزش و امور پیمانکاران خدماتی. اما در چارت جدید سازمانی یک واحد جدید هم از درون واحدهای قبلی تفکیک شده و با عنوان «واحد تامین و برنامهریزی نیروی انسانی» به مجموعه اضافه گردیده است. ■ اقدامات و فعالیتهایی که طی دولت سیزدهم در این مجموعه انجام گرفته است را توضیح دهید. □ اگر بخواهیم خیلی مختصر و موجز اهم کارهای مجموعه را معرفی کنیم، علاوه بر امور جاری و فعالیتهای روتین واحدها، مثل تنظیم قرارداد حقوق کارکنان پیمانی، اسکن و تفکیک و بارگذاری پروندههای خدمتی کارکنان شاغل و بازنشسته و مواردی از ایندست، باید به این موارد نیز اشاره کنیم: انجام پروژه احداث سالن اجتماعات و رستوران ساختمان مرکزی که بخش رستوران به اتمام رسیده و کارهای مربوط به سقف و کف سالن، نصب تجهیزات صوتی تصویری و آکوستیک دیوارها و صندلیهای سالن، در حال پیگیری است. البته پیشبینی ما این است که قبل از دهه فجر امسال بخش سالن هم افتتاح شود. پروژه نمای ساختمان مرکزی هم از دی سال گذشته پیگیری شده و از نیمه دوم شهریور کار اجرایی آن آغاز میشود. طی این مدت، جهت ساماندهی نیروهای پیمانکاری و جابجایی آنها، جلساتی با مجموعه پالایش و پخش برگزار، و مجوزهای لازم گرفته شده و جابجاییها نیز انجام پذیرفته است. نیروهای مشمول بندهای "و" و "د" هم به تعداد مجموعا ۶۱ نفر برای تبدیل وضعیت استخدامی به پیمانی به پالایش و پخش معرفی شدند. در دولت سیزدهم، دورههای آموزش عمومی و تخصصی و مدیریت در سطوح مختلف برگزارشده و میزان سرانه متوسط آموزشی نسبت به سنوات قبل افزایش یافته است. ۹ مورد محتوای آموزشی آفلاین در بستر اینترنت در سال ۱۴۰۰ تدوین شد و برای سال جاری نیز تاکنون ۵ مورد انجام گرفته است. برگزاری دورههای مدیریت ریسک و سیستم کیفیت، پیگیری تحقق تقویم آموزشی، ادامه کار کمیته مستندسازی طرحها و پروژهها و نشستهای آموزشی، سنجش اثربخشی دورههای آموزشی، نظارت و پیگیری تامین نیاز آموزشی کارکنان، پیگیری موضوع برگزاری دورههای آموزشی بین المللی کشورهای عضو سازمان همکاری منطقهای ECO، پیمان شانگهای و سازمان همکاری اسلامی ICO، از طریق مدیریت توسعه منابع انسانی پالایش و پخش نیز بعضی از اقدامات امور اداری طی یکسال اخیر است. تهیه دستورالعمل رسیدگی به تصادفات جادهای خودروهای عملیاتی و کسب نظر امورحقوقی و HSE در دولت سیزدهم انجام گرفت و به تایید مدیرعامل محترم رسید و نهایی شد. مورد دیگر، تهیه فرم ارزیابی عملکرد کارکنان غیررسمی، اعم از مدتموقت، مدتمعین و پیمانکاری که به صورت سالانه جهت تمدید قرارداد کاری آنها تکمیل میشود، با هدف ارتقاء کیفی کار و تشویق پرسنل، انجام شده و به تایید مدیرعامل نیز رسیده تا از این به بعد در دستور کار تمدید قراردادها گذاشته شود. شاخصهای ارزیابی مدیریت اداری، شناسایی و به روزرسانی شده و گزارشی نیز از مدیریت ذینفعان ارائه گردیده است. محتوای ۷ جلسه گروه اجرایی اداری جهت به روز رسانی مستندات سیستم مدیریت یکپارچه، تدوین شد. بازنگری، اصلاح و به روزرسانی ساختار سازمانی شرکت ملی مهندسی و تشکیل جلسات متعدد و استعلام نظر بخشهای مختلف شرکت، جهت بررسی و ایجاد سمتهای مورد نیاز در حوزههای مختلف سازمان، اقدام ضروری دیگری در حوزه امور اداری بود که با تعامل همه بخشها، در دولت سیزدهم به سرانجام رسید و نهایی شد. برگزاری جلسات هفتگی هماندیشی با مسئولان و مدیران واحدهای مختلف شرکت، به منظور بررسی و رفع مشکلات و تنگناهای اداری، آغاز شده و ادامه دارد. بازنگری میزان و روند اعطای وامهای اضطراری و مددکاری و کمکهای بلاعوض شرکت، جهت تسهیل در پرداخت انجام شد. افزایش سقف نیروی انسانی پیمانکاری نسبت به سال ۱۴۰۰ در کنار اصلاح برخی پیمانها جهت ایجاد انگیزه و فرصت جذب آتی برای کارکنان پیمانی از اقدامات دیگر این مجموعه طی دوره اخیر است. ارائه پیشنهاد به مجموعه پالایش و پخش برای تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات اداری نیروهای غیررسمی در سطح شرکت ملی مهندسی با حضور نماینده اداره کار، از دیگر ابتکارات و اقدامات این واحد در این مدت است. ایجاد واحد مستقل تامین و برنامهریزی امو اداری و ایجاد دو سمت ریاست برای حوزه تامین و حوزه برنامهریزی در مدیریت امور اداری، یکی دیگر از فعالیتهای این مجموعه بوده که جهت تسریع در انجام وظایف سازمانی این امور انجام شده است. برنامهریزی برای ارائه خدمات رفاهی و پذیرایی از خانواده کارکنان در سفرهای نوروزی در شهرهایی که شرکت امکانات لازم را در اختیار دارد، از جمله کارهایی بود که در نوروز ۱۴۰۱ صورت گرفت و علاوه بر آن، تعدادی از همکاران نیز برای سفر سیاحتی و زیارتی به محمودآباد و مشهد معرفی شدند. در این دوره، به منظور کاهش مصرف سوخت، اقدام به اخذ گواهینامه استاندارد و معاینه فنی موتورخانههای ساختمانهای مرکزی و توس شد. اقدام دیگر، بررسی و شناسایی ۳۳ تن اسناد امحایی سنوات دور شرکت در انبار کمالشهر کرج و تحویل آنها به سازمان اسناد ملی است. ارائه پیشنهاد کمک به تولید کتاب خاطرات ایثارگران، خانواده شهدا و آزادگان شرکت، به منظور ثبت خاطرات ایثارگران نیز از اقدامات امور اداری در دولت سیزدهم است. ■ برنامههای آتی و فعالیتهایی که فعلا در دست اقدام است را هم بیان بفرمایید. □ سرفصل فعالیتهای جاری و برنامههای آتی ما به صورت تیتروار عبارتند از: ساماندهی خودروهای استیجاری و تهیه قراردادهای جدید جهت بکارگیری خودروهای شخصی و اشتغال نیروهای جوان جامعه در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت. پیگیری پیمان غذایی و تهیه غذا جهت کارکنان در راستای بهبود کیفیت و صرفهجویی مالی برای همکاران. برنامهریزی در خصوص معاینات دورهای کارکنان و هماهنگی جهت حضور کادر بهداشت و درمان و انجام معاینات در محل شرکت. اقدام و پیگیری جهت اخذ مجوز هیات وزیران برای جایگزینی ۳۹ دستگاه خودروی دو دیفرانسیل اسقاطی و تکمیل و بازسازی ناوگان حمل و نقل شرکت. به روزرسانی سیستم حضور و غیاب کارکنان ساختمانهای مرکزی، توس و انبار کمالشهر و اقدام برای اتصال اینترنت و سیستم مخابراتی و ارتباطی انبار کمالشهر به سیستم ارتباطی شرکت و امکان اتصال مخابراتی شبکه دادههای انبار با ساختمان مرکزی، برای پایش برخط موجودی انبار. پیگیری نصب شیرهای الکترونیکی آب، نور طبقات و جایگزینی و نصب لامپهای کممصرف LED ساختمان مرکزی. پیگیری نصب کفپوش طبقات ساختمان مرکزی. پیگیری تعویض لولههای فرسوده سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان مرکزی. راهاندازی سالن ورزش، انعقاد قرارداد استخر، برنامهریزی تیمهای ورزشی کارکنان، و خرید و توزیع البسه ورزشی. تعویض آبسردکنهای ساختمان مرکزی. تهیه بستههای معیشتی و فرهنگی مناسبتی، با هماهنگی روابط عمومی شرکت. پیگیری و هماهنگی برای برگزاری جشن بازنشستگان در دهه فجر.
تاریخ خبر : 1401/06/12
منبع خبر : روابط عمومی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران