مشاهده خبر
روابط عمومی آیینه تمام نمای سازمان : گفتگو با حمیدرضا مقدم فر، رئیس روابط عمومی در هفته دولت

روابط عمومی
لطفا ابتدا بفرمایید نگاه دولت سیزدهم به روابط عمومی چگونه است؟ با تشکیل دولت سیزدهم و در راستای تحقق انتظارات مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد تبیین از یک سو و همسویی با سیاست‌های ریاست محترم جمهوری به منظور بسیج نیروهای کشور جهت تحقق شعار «دولت مردمی برای ایران قوی» از روابط عمومی‌ها و اصحاب رسانه به عنوان مشعل داران آگاهی بخشی و مروجان فرهنگ توسعه کار و تلاش و خودکفایی در جامعه خواسته شد تا در جهت اقناع افکار عمومی و اطلاع رسانی صادقانه، شفاف و صیانت فعالانه از افکار عمومی گام بردارند و با گردش آزاد اطلاعات موجبات احیای امید در جامعه و ترمیم سرمایه‌های اجتماعی را فراهم سازند. در این راه پی ریزی ارتباط سالم و موثر با مردم و نخبگان جامعه و تلاش برای همسو کردن نیروهای کشور به عنوان پیش نیاز توسعه مطرح است و نقش هنر هشتمی‌ها و رسانه ها در این عرصه نقشی بی دلیل و بسیار مهم و حیاتی است. بدون شک این روزها در فضای سوّم که فضای به شدت تعاملی است و مخاطبان را صاحب رسانه کرده است نقش آفرینی هنر هشتمی‌ها بسیار متفاوت‌تر و حساس‌تر از سال های گذشته است و از این رو روابط عمومی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران نیز همسو با تغییرات ناشی از مدیران دولت سیزدهم علاوه بر تغییر در مدیریت، دچار تغییرات عمده‌ای در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای و تولیدات فرهنگی شد. در حوزه مدیریت روابط عمومی چه فعالیتهایی انجام می شود؟ برقراری تعامل با اصحاب رسانه‌ها و خبرنگاران حوزه انرژی به ویژه مشعل (ویژه نامه صنعت نفت) و شانا (شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی) و تعامل، هماهنگی و همسویی با سیاست‌های اداره کل روابط عمومی وزارت نفت و رئیس روابط عمومی ستاد پالایش و پخش و شرکت های تابعه، همکاری با ستاد اقامه نماز، دارالقرآن و شورای حجاب و عفاف و کمیته سلامت اداری و تعامل با مدیرعامل، مدیران، مجریان طرح‌ها و روسای بلافصل اداری، هماهنگی جهت تنظیم دیدارهای فردی مدیرعامل با کارکنان و دیدارهای جمعی مدیر عامل از جمله صبحانه کاری و جلسات همدلی و برگزاری مراسم های تودیع و معارفه و دیدار مدیر عامل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با همکاری واحد بسیج و انجام همکاری با سازمان‌های مردم نهاد در زمینه مسئولیت اجتماعی از جمله فعالیت هایی است که توسط مدیریت روابط عمومی انجام می‌شود. در یکسالی که از دولت سیزدهم می گذرد چه اقداماتی در حوزه ارتباطات روابط عمومی انجام شده است؟ همانگونه که در ابتدا توضیح داده شد جهاد تبین یکی از مهمترین تکالیف روابط عمومی بود که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیش‌تر و در بیانیه گام دوم انقلاب بدان تاکید کرده بودند. در این رابطه برگزاری نشست خبری مدیرعامل و انجام مصاحبه‌های متعدد با مدیرعامل، مجریان طرح‌ها ، مدیران و روسای ستادی و تولید صدها خبر وگزارش مکتوب، تصویری و انتشار آن در رسانه ملی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی و پورتال و سایت شرکت بخش بسیار مهمی از فعالیت‌های واحد ارتباطات روابط عمومی شرکت به شمار می‌رود. در واحد سمعی و بصری چه فعالیتهایی انجام شده است؟ در بخش تولیدات رسانه‌ای تولید فیلم مستند دو زبانه معرفی شرکت، تولید مالتی مدیای معرفی شرکت، تولید شش قسمت از مجموعه‌ فیلم‌های کوتاه «روایت تلاش» با هدف معرفی طرح‌ها و پروژه‌های شرکت، تولید موشن گرافیک روز ملی مهندس، مستندسازی تمامی رویدادهای شرکت به صورت فیلم و عکس بخشی از مهمترین فعالیت‌های واحد سمعی و بصری و تولیدات رسانه‌ای روابط عمومی می‌باشد. با توجه به اهیمت فعالیتهای فرهنگی در سازمان، روابط عمومی چگونه عمل کرده است؟ با توجه به شیوع کرونا از یک سو و ابلاغ بخشنامه‌ی صرفه جویی وزیر وقت و در نتیجه توقف شدید فعالیت‌های فرهنگی در سطح صنعت نفت در دولت دوازدهم، شاهد بروز موجی از افسردگی سازمانی در سطح ادارات بودیم. خوشبختانه با تشکیل دولت سیزدهم و تأکید وزیر محترم نفت و مدیران ارشد صنعت و به ویژه حمایت‌های مدیرعامل محترم شرکت، جناب آقای مهندس احمدی، بر منابع انسانی و خانواده‌های کارکنان، شورای فرهنگی شرکت تقویت گردید و تصمیم بر آن شد که با انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و رفاهی نسبت به افزایش تعلق سازمانی کارکنان و خانواده ها گام‌های اساسی برداشته شود. در این رابطه علاوه بر راه‌اندازی کانال‌ اخبار مهندسی، کانال شورای فرهنگی با هدف تولید محتوای فرهنگی و انتشار در بین کارکنان و خانواده‌های ایشان نیز راه‌اندازی شد همچنین در تمامی مناسبت‌ها تلاش شد تا علاوه بر تولید محتوای فرهنگی در صورت امکان اجرای برنامه‌های موثر فرهنگی از جمله برنامه‌های کتابخوانی، اجرای مسابقات فرهنگی برای کارکنان خانواده‌ها، برگزاری اردوها و جشن‌ها، دعوت از اساتید دانشگاه و حوزه جهت سخنرانی و آگاهی بخشی به کارکنان، اجرای مراسم‌های مختلف مذهبی و ملی و بزرگداشت مفاخر ملی و روزهای شاخص گرامی داشته شود. لطفا توضیحی در خصوص عملکرد بخش تبلیغات و انتشارات و فعالیتهای انجام شده در آن هم بفرمایید. در بخش طراحی و انتشارات هم طراحی و انتشار بیش از صدها پوستر مناسبتی و آموزشی، فرهنگی، تولید بیش از چهل عدد گزارش تصویری عکس نگار از رویدادهای شرکت، تولید جنرال کاتالوگ فارسی و انگلیسی شرکت به صورت الکترونیکی و کاغذی (یک نسخه ویژه ارائه در نمایشگاه نفت و گاز)، تولید گزارش عملکرد شرکت در قالب نرم افزار مالتی مدیا و تولید گزارش های الکترونیکی از فعالیت‌های شورای فرهنگی و ویژه نامه هفته دولت بخش دیگری از فعالیت های روابط عمومی بوده است.
تاریخ خبر : 1401/7/26
منبع خبر : روابط عمومی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران
تاریخ آخرین به روزرسانی صفحه : ۱۴۰۳/۰۸/۳۰