× تغییر رنگ زمینه



تغییر اندازه فونت
آ+ آ-

تغییر نوع فونت
فونت Tahoma فونت B Nazanin تغییر رنگ فونت


پیش فرض
مشاهده خبر
آغاز عملیات اجرایی بخش دوم فاز 2 پالایشگاه آبادان

مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی بخش دوم فاز 2 پالایشگاه آبادان روز چهارشنبه 16 اسفندماه 1402 در محل اجرای این طرح برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در این مراسم که با حضور مهندس جلیل سالاری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مهندس فرهاد احمدی مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، مهندس احمد فرزانه مجري طرح توسعه و تثبيت ظرفيت پالايشگاه آبادان، مهندس حکیم قیم مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان و جمعی از مسئولان استانی، شهر آبادان و همکاران دست اندر کار اجرای این طرح همراه بود؛ آیین نمادین آغاز عملیات اجرایی طرح انجام شد.

عملیات اجرایی این طرح با اولویت احداث دو واحد گازوئیل هر کدام به ظرفیت 45 هزار بشکه در روز و در مجموع به ظرفیت 90 هزار بشکه در روز انجام و هزینه احداث این واحدها از محل سود افزایش ظرفیت پالایشگاه تأمین خواهد شد.

جلیل سالاری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی مصاحبه‌ای گفت: فاز تکمیلی فاز دو تنها پالایشگاهی در کشور است که منابع لازم برای احداث آن به نحو کامل تأمین شده است. وی سپس در رابطه با حقوق و مزایای پرسنل شاغل در طرح افزود: با تزریق منابع مالی که در پایان سال جاری انجام شده نیروهای شاغل مطالبات خود را دریافت خواهند کرد و از ابتدای سال 1403 نیز با تخصیص از محل منابع پیش‌بینی شده در بودجه 1403 پرداخت حقوق و مزایا انجام و اجرای پروژه تداوم خواهد داشت.

فرهاد احمدی مدیرعامل شرکت؛ در جریان بازدید از واحدهای راه‌اندازی شده فاز 2 طی بیانات مبسوطی به روند اجرایی طرح، مشکلات و چالش‌ها و برنامه‌های آتی شرکت پرداخته و آخرین تغییرات و پیشرفت‌های پروژه را برای حاضرین در مراسم بازگو کرد.

تاریخ خبر : 1402/12/23
منبع خبر : روابط عمومی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران
تاریخ آخرین به روزرسانی صفحه : ۱۴۰۳/۰۷/۲۸